ne-am invrednicit putin

In ciuda vremii mai mult decat calduroase si a secetei, caisii nostri, mai ales cel de 4 ani, au produs o gramada de fructe.

Asa ca am facut o groaza de gem. In ordine, au fost asa:
  • seria 1: fiert fructele bine, bagat la blender, adaugat migdale tocate
  • seria 2: lasat fructele ca atare dupa ce au fiert
  • seria 3: ca si seria 1, numai ca in loc de migdale am adaugat miezul din samburii caiselor
  • seria 4: ca si seria 2, doar ca am adaugat miezul din samburi si cateva migdale tocate; la seria asta am pus la fiert si un bat de scortisoara si 4 "floricele" de anason stelat
Productia de caise a fost asa de mare ca am facut, precum spuneam, multe borcanele de gem, am mancat pe saturate, au ajuns si pentru tarta cu bezea si am avut si de dat.

Am mai facut si dulceata de afine. La fiert am pus, intr-o bucatica de tifon, cateva pastai de cardamon, niste cuisoare, scortisoara si ceva spartura de anason stelat. Mirodeniile si-au lasat aroma mai discret decat credeam. Se simte, dar nu domina gustul afinelor.

Am pus 2 borcane mari, de 1,7kg, cu ardei iuti la otet. In otet am adaugat, la fiert, zahar, frunze de dafin, boabe de piper si frunze de telina. In borcane am pus deasupra ardeilor, ca sa stea cufundati in otet, bucati de petiol. O sa-si lase si alea aroma in otet.

Dupa ce mai vin niste ploi, o sa mai execut inca o serie de gem de rubarba (prima serie am facut-o prin mai). Acum, cu seceta asta, mi-e teama sa tai frunzele, sa nu dauneze plantelor.

Hai, Trompi! Da sa ploua, da sa ploua!

Niciun comentariu: