socata cu ghimbir

Ieri am facut o mica excursie prin imprejurimi, ocazie cu care ne-am intors acasa si cu niste flori de soc. Cred ca le-am prins cam pe ultimele din sezonul asta. Motivul: trecuse si Vasia pe acolo.




















Asa ca am pus in aplicare planul pe care il aveam de ceva vreme, si pentru care eram si pregatit, numai ca imi lipseau (pana ieri) ingredientele principale: florile de soc.

Am pus asadar intr-o galeata de 10 litri pe care o tin special pentru asta: florile de soc (cred ca vreo 10), 1 kg zahar, 2 lamai taiate in sferturi, si am ras si o bucata destul de generoasa de ghimbir, ca statea saraca in frigider si n-as fi vrut sa o arunc. Plus ca ii da si nitel kick ;-). Am completat cu apa pana sus si am amestecat bine, pana la dizolvarea zaharului. Peste asta am rasturnat drojdia (un plic de drojdie uscata mestecat cu nitica apa calduta si lasat 5-10 minute, pana se umfla) si am amestecat din nou. Am acoperit cu un tifon si am dus galeata in camara, la racoare.


















Azi dimineata am ascultat sa vad daca se intampla ceva: totul e in regula, drojdiutele faceau un sexulet minunat acolo, cu clipoceli si bolboroseli.

PS: Sambata am pus si un borcan de castraveti la murat, cu marar si usturoi tanar, din gradina. Abia astept sa-i pun alaturi de o fasolica cu ciolan ;-)

Niciun comentariu: