mesteri mari, calfe si zidari

Apropos de asta, mi-am adus aminte de draci mi-am facut, nu cu mult timp in urma (maxim 2 ani), cand am descoperit ca gaura din planseu prin care tevile de apa de la parter urca la etaj a fost umpluta cu o jumatate de revista de la Kaufland din vara lui 2011 si apoi acoperita cu un strat de vreun centimetru de chit de rosturi maro, in ton cu gresia din baie.

Si asta in conditiile in care muncile la casa au fost supravegheate aproape constant. Deci, probabil, daca nu ai cate un om in fiecare camera, care sa supravegheze fiecare grup/echipa de muncitori in parte, ai sanse foarte mari sa patesti chestii nasoale.

Ca sa nu mai zic ca au incercat sa ne fenteze si de vreo 600 de kile de glet. Am ajuns acasa pe la orele pranzului (vizita inopinata, am facut cateva de-astea si ma bucur ca le-am facut) si am gasit peretii interiori baltati ca vaca. Motivatia inginerului care insotea echipa de dorei a fost ca au retusat numai pe ici pe colo, pe unde a fost nevoie. Cand i-am tras una peste bot (la figurat) cu devizul in care erau trecute sutele alea de kile de glet, s-a pus pe urlat la dorei ca sa se apuce de munca. Si i-am pus sa puna si coltare de-alea de aluminiu si plasa pe colturile peretilor, ca si la alea voiau sa ne fenteze, ei incercau sa faca muchiile drepte din mistrie si drisca.

Am auzit de la cineva despre o cunostinta de-a persoanei respective care se mutase intr-un bloc nou construit prin Iasi si, cand a vrut sa faca nu stiu ce amenajari prin casa, a descoperit intr-un perete o adevarata "pusculita" ramasa de la muncitori: cutii de conserve (goale, evident), ambalaje, resturi...cica si niste oase de pui de pe la ceva friptane servite de ei la locul muncii. Acum, cat o fi mit urban sau realitate, nu stiu.

Ar mai fi o faza cu unii care au cumparat acum vreo cativa ani o casa prin Bucium si au descoperit niste probleme majore: la parter parchetul fusese pus direct peste pamantul tasat, un stalp de "rezistenta" era, de fapt, un fel de dulap din scanduri mascat cu rigips, etc. S-a facut tam-tam mare prin presa atunci.

Alta, auzita de la un notar, ar fi cu un cuplu de tineri care, dimineata, au descoperit ca zgomotul infernal din noaptea precedenta se datora prabusirii terasei casei lor, terasa a carei fundatie fusese prost facuta si umpluta cu, printre altele, PET-uri.

Asadar, prin urmare si in concluzie... e o adevarat loterie sa cumperi casa facuta de altcineva, si asta in conditiile in care chiar cu tine de fata (sau stiind ca vii sa inspectezi) tot se incearca diverse smecherii.

Niciun comentariu: