de post - 3 retete

Aseara am gatit in tandem, in timp ce grandma statea cu bebelina.

Eu am facut niste fasole, iar sotioara cus-cus cu creveti si naut si paine de casa cu seminte de in. Painea am degustat-o abia dimineata, in schimb celelalte 2 feluri de mancare au constituit cina.

Paine de casa cu seminte de in
Reteta de paine n-o stiu (eram preocupat de fasolele mele), dar cred ca pentru cei interesati se poate afla, iar cei experimentati o pot recrea fara probleme. Stiu ca s-au folosit urmatoarele: faina alba, drojdie, sare, apa calduta, ulei de masline si seminte de in.

Intr-o prima faza, s-au amestecat niste ingrediente si s-a framantat...











...pana a rezultata o bucata de aluat:











Aluatul a fost lasat la crescut o ora:











Dupa care a fost framantat din nou:











A fost apoi asezat intr-o tava si bagat la cuptor. A iesit asta:













Si iaca si niste felii:











Cus-cus cu creveti si naut
Ingredientele folosite au fost: apa clocotita, cus-cus, cativa crevetei rataciti prin congelator, niste usturoi, ulei de masline, naut din conserva, ardei iute rosu tocat, ghimbir murat (home made par moi), sare.

S-a incins niste ulei de masline intr-o tigaie. S-a adaugat usturoiul tocat. Cand a inceput sa miroase demential a usturoi calit, s-au adaugat crevetii si ghimbirul taiat bastonase foarte subtiri. Cand au lasat si niste zeama si a inceput sa miroase a creveti, s-a adaugat nautul (curatat in prealabil de pielite):











Intr-un bol s-a pus cus-cus-ul, peste care s-a rasturnat mixtura de mai sus:











Peste toata chestia asta s-a turnat apa fiarta...











...pana s-au inecat toate ingredientele:











S-a tras niste folie de plastic peste bol si s-a lasat 15 minute sa se umfle cus-cus-ul (asta e pont de la Gordon Ramsay):











Dupa 15 minute si-o amestecatura, arata asa:











Fasole cu diverse radacinoase
Ingredientele folosite au fost urmatoarele: apa, ulei de masline, o cutie mare de fasole, o jumatate de cutie de naut (nautul l-am desfacut din greseala, pentru ca eram sub influenta unui pahar de vin rosu din productia lu' taticu' - bun vin, saru'mana, taticu'! - cealalta jumatate de cutie a mers la cus-cus), o treime de praz, 2 cepe, 4 morcovei, o bucata de radacina de telina, un pastarnac, un cub de supa de legume, o lingura de condiment Tex-Mex, suc de rosii, marar tocat (de la congelator), sare. Tarziu, dupa ce aproape terminasem de mancat, mi-am dar seama ca uitasem sa pui ardei gras. Asta e, data viitoare.

Am tocat legumele si le-am pus in tigaia in care se infierbantase niste ulei de masline:











Cat se caleau cele de mai sus, am spalat, sub jet de apa rece, fasolea si nautul si le-am lasat la scurs:











Cand am considerat ca-s suficient de calite legumele din tigaie, am pus niste apa fierbinte peste ele si cubul de supa, si am amestecat.











Cand am considerat ca-s suficient de bine fierte radacinoasele, am adaugat mixul de fasole si naut, sucul de rosii, condimentele, un pic de sare si mararul tocat:












Am amestecat bine, am lasat sa mai dea un clocot, si cam asta a fost tot.

Asezate in farfurie, alaturi, cus-cus-ul si fasolea aratau cam asa:











A fost foarte bun :-)

Niciun comentariu: