trecut-au anii

Ultima data cand am iesit din tara via aeroport a fost in 2005. De-atunci n-am mai fost perchezitionat de agentii de paza de undeva. Perchezitionat e mult spus, pentru ca la aeroport am trecut pur si simplu prin poarta stelara, n-a urlat, asa ca mi-am vazut de drum. Singura data cand a trebuit sa dau explicatii a fost in decembrie 2004, cand ma intorceam din Suedia, si omuletilor de la aeroportul din Praga nu le era clar de ce pe ecranul lor se vedeam o caruta de cabluri la mine in rucsac. Le-am aratat ca-s de la camera video si de la iPod, si m-au lasat in pace.

Luni (mi-am inceput saptamana bine), la intorcere spre casa, m-am oprit in Selgros sa cumpar o camasa pentru tata socru si am luat si niste baterii pentru caruselul bebelinei. Le platesc, frumos, inhat factura si dau sa ies. Ma opreste o cerbera sa-mi verifice lista (mare, 3 articole), se uita, eu ii zic ironic "Da' parca nu mai verificati facturile", mai ales ca se vedea clar ce luasem, iau factura si dau sa trec de kkturile alea care strajuiesc usa. Kkturi care, evident, incep sa urle. DAFUQ!!! Din pamant din iarba verde apare unu, imi flutura prin fata o legitimatie de GIP-Est si ma pofteste intr-un birou sa-mi administreze o perchezitie. O cheama si pe tanti, probabil in caz ca era nevoie sa imobilizeze infractorul. Adica je.

Bun, ajungem in birou, "scoateti tot ce aveti prin buzunare", ii zic ca nu mi se pare normal sa ma ia la impins vagoane fara sa fi verificat mai intai daca nu e de la camasa, vreo chestie de-aia de siguranta, el ca nu, ca sa vedeti, ca asa trebuie sa procedeze, "aveti legitimatie?", zic "pai altfel cum as fi putut cumpara astea, fara legitimatie?", scot de prin toate buzunarele - si am avut ce, "mai aveti ceva?", zic "nu cred", ia o chestie de-aia de se manevreaza manual si incepe sa o plimbe pe langa mine. Evident, nimic. Nici macar un bip. Nimic. Nada. Zero. Cucu. Si incepe ca vai, ne cerem scuze, dar sa vedeti...apropo, cand mai intrati in magazin cu produse similare - si arata pachetul meu de guma Airwaves, inceput, mototolit, cu aspect clar de tinut in buzunar cine stie de cand - sa le declarati la intrare, ca altfel putem considera ca l-ati luat de la noi, bla bla bla. Si-i zic "bun, dar asta are si el un cod de bare, se poate verifica daca e furat sau l-am avut deja", la care el "da, dar e mai bine, ca sa nu existe neplaceri, bla bla bla". Si-i zic "pai asa, inseamna ca din punctul dvs de vedere, toti cei care intra in magazin si au guma in buzunar sun potentiali infractori, nu?". A marait ceva, n-am inteles ce.

I-am comunicat, in concluzie, ca ar fi bine sa faca ceva cu kkaturile alea antifurt, ca nu mi se pare normal sa trec prin experienta asta dampulea, si ca ca client ma simt lezat in demnitatea mea de client si cetatean al Romaniei (nu i-am zis chiar asa, dar ceva de genul). Sunt sigur ca in noaptea aia a plans cu fata-n perna de jalea mea si de leziunile provocate ego-ului meu de client si cetatean.

Dupa ce mi-am strans lucrurile, ne-am pupat, ne-am urat prietenie vesnica, ne-am salutat si ne-am despartit cu voiosie.

NOT.

Niciun comentariu: