porc à la Ramsay

Am avut destul de multe pe cap in ultima vreme. Job, bebe, altele... De scris pe blog n-am mai apucat, si nici de gatit chestii mai fancy. Noroc de grandma ca nu ne-a lasat sa lesinam de foame, pe mine si pe sotioara, ca altfel...

Anyway, stand grandma la noi ca sa o ajute pe sotioara cu bebelina, am fost nevoiti sa ne punem si noi o tigaie ca sa prindem mai multe posturi decat ce prindeam cu antena de camera. Multumim FocusSat!

Ideea e ca acum avem si noi acces la Paprika, unde se difuzeaza un show/serial...something, host-uit de Gordon Ramsay. Care, la un moment dat, a prezentat o reteta pe care am incercat si eu sa o reproduc sambata trecuta.

Asadar, s-a cumparat inca de miercuri una bucata spata de porc fara os, pentru ca astia de la macelarie au taiat pieptul fasii-fasii, si m-am gandit ca nu e bine sa le lipesc cu Picatura sau Loctite. Tot miercuri s-a cumparat, pentru ca s-a gasit, una bucata bulb fenicul.

Dafin proaspat am acasa, in ghiveci, asa ca aici eram asigurat.
Sare de mare...check.
Usturoi, piper negru...check.
Supa de pui...(fac dintr-un cub de-ala nesanatos, asta e)...check.
Ulei de masline, mustar cu bobite, vin alb...check.

Mai ramasesera de cumparat cardamon, anason stelat si seminte de fenicul. Cardamon n-am gasit decat macinat in hipermarket, anason stelat am luat de la CTS, iar seminte de fenicul am luat de la un stand de naturiste cu 2.5 RON.

Asadar, iata ingredientele insirate ca la parada (de sus in jos si de la stanga spre dreapta):
vin alb (Francusa - multumim cumatrelu' Bobo), ulei de masline, fenicul sub forma de bulb, mustar cu boabe, supa de pui (sub forma de cuburi), usturoi, seminte de fenicul, dafin, cardamon, anason stelat, piper boabe (au fost transformate in piper macinat), sare.










Am dat o lupta apriga cu porcul, din care el a iest cu soricul nitel crestat. Si, ca sa fie pedeapsa si mai crunta, i-am pus sare si piper prin crevase:










Am calit nitel mirodeniile, am pus si feniculul ciopartit artistic, apoi le-am impins mai intr-o parte si am pus porcul cu soricul in jos, la parpalit:










P-orma, ca sa-i fie osanda mai apriga, l-am intors invers si am mai pus niste seminte de fenicul:










Dupa ceva vreme, nu multa, l-am transferat intr-o tava, am pus de jur-imprejurul lui feniculul cu mirodeniile, si i-am dat sa bea Francusa aia:










Am completat in tava, conform instructiunilor, cu supa de pui cubic, dupa care l-am bagat cu de-a sila in cuptorul incins. Cam asa arata cand se ardea-n figuri in cuptor:










Timp de 2 ore jumate ne-a incantat nasurile cu aromele ce se strecurau dinspre bucatarie. Cand s-a strigat "hai liberare!", porcul meu era bronzat frumos de tot.










L-am scos cu drag din tava si l-am lasat nitel sa-si traga sufletul. Dupa care iar l-am taiat:










Si cam asa arata tentativa mea de aranjare in farfurie:










Cica a fost bun. S-ar putea sa mai incercam

Niciun comentariu: