d'ale burtii

"Ghici ce-i la noi in frigider!" ii zic joi sotioarei.
"Ce-i?"
"Gol!"

Asta inseamna ca in weekend trebuia sa gatim ceva, ca sa nu tot umblam cu cratita in sacosa pe la socri. Ai mei, ca-s mai aproape.

Asa ca, incepand de vineri seara, am tot gatit. Am inceput cu niste ceafa, asezonata doar cu niste usturoi si cu niscaiva cimbru. Fara sare. Chinuita in tigaia grill. Cat s-a perpelit carnea, am insfacat ce mai era prin frigider in materie de legume (un morcov, un ardei, niste conopida, 3 rosii, niste vinete), le-am taiat felii si le-am cladit cum m-am priceput eu mai frumos intr-un vas yena, nu prea mare. Asa, cat pentru 2 persoane. Aici am pus nitica sare neiodata, niste piper, olecuta de maghiran uscat, niscaiva cimbru si am turnat deasupra putin ulei de masline extravirgin si niste suc de rosii. Dupa care le-am introdus la cuptor.

Sambata ne-am dedat la o ciorbita cu perisoare din piept de curcan. Un curcan sacrificat de socri (tot ai mei), pe care noi l-am botezat Bismarck. Acrita cu bors acru autentic, nu de-ala la plic. Si cu smantana. Cum a iesit suficienta, am avut ce manca si duminica.

Azi ... a se vedea dialogul de mai sus. Numai ca azi se lasa cu o mazare cu piept tot de Bismarck. Si maine, sau cand s-o termina ce gatim azi (nu gatim mult, preferam mancarea cat mai proaspata), cred ca o sa pun gand rau conopidei care a mai ramas prin frigider. Probabil o sa o condamn la o supa crema.

Niciun comentariu: