ger mare, monşer!


Una dintre activitatile de iarna prestate in mod frecvent de soferi este, evident, racletatul geamurilor de la masina. De obicei ma trezesc pe la 6:30, si primul lucru pe care-l fac e sa ma uit afara sa vad ce s-a mai intamplat: daca a nins, inseamna ca trebuie sa dau zapada jos de pe masina. Daca nu, e bine, dar tot exista probabilitatea sa fi inghetat geamurile, asa ca am de racletat.

Ma uit pe geam. Masina - ca un cub de zahar. Alb si sclipicios. Bun, deci am treaba. Dar mai aman putin, astept sa rasara soarele, de obicei imi mai da si el o raza de ajutor. Asa ca purced spre bucatarie sa pun de cafea si sa dau drumul la radio.

Cafeaua e gata, hai sa vad ce mai e de facut. Ma mai plimb eu putin, amanand cat se poate de mult momentul cand va trebui sa deschid usa si sa-mi iau o mare palma in fata de la Mr. Freeze.

Sotia se uita pe telefon la temperatura. "Cica-s -22 de grade", zice. OMFG, deci trebuie sa ma infofolesc, sa ma fac un fel de pinguin multicolor (deh, hainele mele de deszapezit/racletat nu-s tocmai in ton).

Rasuflu adanc si deschid usa. O inchid in secunda 2. "Auzi, stii ce-i afara?", ii zic sotiei. "Ce?", intreaba ea. "O turma de iepuraşi" (pentru cine e siderat de asta, exista o vorba, nu stiu cat o fi de cunoscuta, eu o stiu de la tata: "e frig de te ling iepurii". De unde si pana unde, n-am habar. Probabil au ei iepurii un fetiş cu frigul, n-am idee.) Respir adanc, si ies. Ma incalt rapid cu BIT-urile, şoşonii pe care i-am retrogradat si transformat in incaltari utilitare, imi trag manusile pe maini si dau sa ma indrept spre masina. Brusc, imi indrept privirea spre termometrul de exterior. Si ma uit, pret de cateva secunde, incercand sa disting gradatiile care se itesc de sub promoroaca acumulata pe cadran.

Dupa ce ma dumiresc, bag capul pe usa si-i zic sotiei:
"Stii cat arata?"
"Cat??"
...
"- 25"
********
Stiu ca se poate si mai rau decat atat, dar oricum, e ceva.
********
Sursa foto: PhotoEvo

2 comentarii:

Gabi Rotaru spunea...

Eu zic ca termometrul vostru e stricat. Pe la ora 11, cand plec eu la serviciu, nu-mi arata niciodata mai mult (putin?) de -15 grade :)

Euro spunea...

sincer, pe la 11, cred ca si al nostru arata -15. dar n-am de unde sti. doar speculez