cloudy skies

Acum vreun an m-a intepat bazoiul astronomiei. Am inceput sa citesc bloguri, forumuri, sa ma interesez despre instrumente, monturi, oculare, lunete de ghidaj, stiu care e diferenta dintre un refractor si un reflector, stiu cum arata o montura ecuatoriala germana si una Dobson. Cam cu atat ma pot lauda. In rest...sunt cam ca un bebe care abia reuseste sa misune de-a busilea pe covorul din sufragerie. E foarte multa munca si cere multa pasiune si dedicatie. Ma mai chinui din cand in cand sa fac si astrofotografie, dar acolo e si mai multa munca si sunt necesare resurse financiare considerabile. Eu incerc, totusi.

In fine, ca sa ajung la subiect si sa nu bat campii aiurea. Fiind zi libera azi, mi-am anuntat sotia de cu seara ca pe 1 ma trezesc devreme, pe la 5:30, ca sa ma holbez prin binoclul meu CloseUp 10x50 la Saturn. Asa ca ma trezesc, ma uit pe geam si vad ca sunt ceva stelute. Ma infofolesc bine, imi iau planisfera, busola, binoclul si lanterna cu lumina rosie si ies in curte.

WTF?!

In cca 20 de minute cat mi-a luat sa ma pregatesc...s-a innorat! Se mai vedeau putin, spre N-V, Orion si Sirius, si cam atat. In rest... innorat complet. Deci pauza Saturn spre S-E si Marte spre Sud.

Asa ca mi-am luat catrafusele si am intrat in casa. Ce sa fac acum? Somn nu imi mai e... la stele nu ma pot uita...hai in bucatarie.

Si uite asa se face ca la ora asta pe aragaz forfoteste o oala de varza cu costite afumate.

Niciun comentariu: